neděle 13. prosince 2009

Jamka číslo 12

První třípar druhé devítky. Hned na úvod si dovolím zavzpomínat na kritická slova, která se objevila ihned po otevření druhé devítky: "To mě nebaví. Všechny tři úvodní třípary hraju stejnou holí...". Nevím jestli to dotyčný myslel vážně, ale mně rozhodně všechny třípary baví i stejnou holí. Navíc je každý designem úplně jiný.
Při pohledu z odpališť nevypadá jamka složitě. Po pravé straně je sice hranice hřiště /out/, ale přílišný "strašák" to není. I když, kdo z nás tam ještě nebyl? Kolem jamkoviště jsou tři bunkery. Domnívám se, že častěji se hrabou ty vlevo. Před greenem není "nic", doběh je možný. Největší komplikace čekají určitě na greenu. Není z největších, ale modelovaný tedy je. Green v regulaci /GIR/ rozhodně neznamená jistotu paru.
Pro-Tip: Pečlivě si zjistěte polohu jamky. Ránu z odpaliště zahrajte tak, abyste první putt zahrávali do kopce. Jen to je cesta k birdie.
Pravidlový kvíz:
Svou ránu z odpaliště zahraji na green, míč udělá hluboký pitchmark /důlek/ a nádherným backspinem se vykutálí na foregreen. Během chůze ke greenu si vyslechnu pochvalná slova na zahraný "bekáč" a samou radostí označím polohu míče /markovátkem/ a následně opravím svůj pitchmark /vypichovátkem/. Ale to už na mě spoluhráči volají, že něco není v pořádku. Postupoval jsem proti pravidlům? Obdržím trestné rány?
Pár slov k pravidlům:
Oprava stop po dopadu míče se může provést kdykolik. Jak píše v komentářích Láda Tyle - pravidlo 16-1c /strana 78/. Složitější je to s označením a zvednutím míče na foregreenu. Hráč neoznámil svůj úmysl zvednout míč za účelem identifikace 12-2 /strana 69/ nebo určení způsobilosti míče ke hře 5-3 /strana 52/. Je tedy potrestán jednou trestnou ranou. Pokud by hráč nepoukazoval na identifikaci ani způsobilost míče ke hře byl by potrestán jednou trestnou ranou podle pravidla 18-2a /strana 82: Míč v klidu se pohne; Hráčem, partnerem, nosičem nebo výstrojí/. A ještě k tomu napomáhání a překážení. Pokud se hráč domnívá, že by mohl jeho míč napomáhat /22-1, strana 95/ jinému hráči, může jej zvednout a nemusí to předem nikomu oznamovat. Ale pokud si hráč myslí, že by jeho míč mohl překážet /22-2, strana 96/ ve hře jinému hráči, musí jej zvednout teprve ve chvíli, kdy je o to požádán. Takže suma-sumárum: jedna trestná, míč vrátit na původní místo a hrajeme dál...

10 komentářů:

Jonys řekl(a)...

Můj nejneoblíbenější třípar na hřišti. Přitom nevypadá vůbec složitě. Z 90% zasahuji holí nejdříve trávu a potom míč=krtek. Zvláštní, že se mi tohle stává jen na této jamce. Míč mi tedy většinou končí v travnatém koláči před greenem. No a když už trefím green tak horko těžko zahraju 2 paty.
Kvíz: Pitchmark můžu vypíchnout, bez ohledu jestli je míč na greenu nebo ne. Označit míč na foregreenu nemůžu. Dostanu 2 trestné rány.

Ktacik řekl(a)...

Tuhle jamku mám nejraději na celém hřišti.

Gian řekl(a)...

Písek vlevo, první nebo druhý. Nebo koláč. Občas neuvěřitelný odskok doleva z chodníku na green. Většinou potká spoluhráče.
Kvíz:
Pitchmark opravit: ANO. Označit míč také není trestné, pokud ho nezvednu. Zvedl jsem ho?

libegolf řekl(a)...

Dobrá připomínka. Ano, míč označím a zvednu :-)

Anonymní řekl(a)...

můžu ho(beztrestně) označit a zvednout jedině v případě, že by překážel druhému hráči a provedení rány

míra

Anonymní řekl(a)...

Míro, doplnil bych tebou uváděný případ překážení ve hře (Prav. 22-2) o případy identifikace (Prav. 12-2) a určení způsobilosti (Prav. 5-3). U všech těchto případů je ale uvedena podmínka buď, že je po něm zvednutí požadováno(Prav. 22-2), nebo oznámit svůj úmysl míč zvednout svému soupeři, nebo zapisovateli či spoluhráči(Prav. 12-2 a Prav. 5-3). Ovšem z otázky je zřejmé, že jsem nebyl požádán a že jsem svůj úmysl neoznámil, takže samozřejmě bych v těchto případech obdržel jednu trestnou ránu (pokud nenahradím míč, aniž bych tak směl učinit, nebo nevrátím míč na původní místo, to bych obdržel dvě). Otázkou je, kdybych tvrdil, že jsem ho zvedl, protože by napomáhal ve hře jinému hráči(prav. 22-1). Tam podmínka svůj úmysl oznámit, jestli se nepletu, není. Tak jak by to Aleši bylo v tomto případě, obdržel bych dvě, nebo nic ?

Anonymní řekl(a)...

Aby se to nepletlo, předchozí komentář byl můj.
LT

Anonymní řekl(a)...

Hezká jamka. Třípary vůbec miluju. Hraju tady od 8i po 5w, dle libosti větru.Směrově je m tak nějak co mám za hůl - končím v v rozpětí od autu po 11tku. Byl jsem tady snad všude.Průměrné číslo 3,75

pravidla: 2trestné za označení a zvednutí. Pitchmark je samozřejmě zdarma.

Radek

Anonymní řekl(a)...

typnul bych 4 tr. rány. Nemůžu vypíchnout pitchmark pokud nejsem na geenu, a označení míčku je snad jasný!!!

Anonymní řekl(a)...

Prav. 16-1c. : "Hráč smí opravit ucpávku staré jamky nebo poškození jamkoviště vzniklé dopadem míče bez ohledu na to, zda jeho míč ježí na jamkovišti nebo ne. ..."
LT